دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1398 - 13:38
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تشریح کرد؛

روایت رزمنده دفاع مقدس از شجاعت شهید مهدی باکری در عملیات فتح‌المبین

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل به نقل قول یک رزمنده دفاع مقدس از شجاعت شهید مهدی باکری در عملیات فتح‌المبین اشاره و آن را ویژگی‌ اصلی فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر : 417099
13971128000334_Test_PhotoN.jpg

نقی سنایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بابل به بررسی وضعیت ایران اسلامی پیش و پس از جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار کرد: با حمايت سران غرب و شرق به‌خصوص آمریکای مستکبر، رژیم صهیونیستی، اوضاع نظامی ایران و پایان جنگ هشت ساله همراه با رشادت‌ها، شجاعت جنگی، ایثار اخلاق‌محورانه رزمندگان اسلام و بسیجیان همراه بود. 


وی به ویژگی‌های دفاع مقدس که از اهداف اصلی دفاع و آثار و برکاتش نشئت می‌گیرد، اشاره کرد و ادامه داد: یکی از عمده‌ترین ویژگی دفاع مقدس، دفاعی بودن آن است؛ نه آغازگر جنگ؛ چراکه بی‌تردید مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به‌عنوان دفاع از حقوق بشر صورت گرفته باشد.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، معنویت در جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس را از دیگر ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و افزود: از جلوه‌های معنویت در دفاع مقدس، راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام از درگاه رب غفور و توسل به حضرات معصومین(ع) بوده است.


سنایی یادآور شد: دفاع مقدس، فرصت نمایش مناجات‌های خالصانه را فراهم آورد که آن مناجات و دعا، وسیله مناسبی بود تا یاد خدا را در دل رزمندگان اسلام زنده نگه دارد و به آنان قدرت روحی و معنوی ببخشد. با عنایت به احادیث حضرات معصومین (ع)، صبر و استقامت از مهم‌ترین ارکان ایمان محسوب می‌شود؛ بنابراین رزمندگان و فرماندهان در نبرد، از صبر و استقامت بزرگی بهره می‌بردند.


وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت اینکه فرماندهان جبهه در سخنان خود درباره دفاع مقدس به پایداری و مقاومت رزمندگان در عملیات‌ مختلف اشاره می‌کردند و آن را از دلایل پیروزی لشکر اسلام و مسلمین بر دشمن قرآن و عترت برمی‌شمردند.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با بیان اینکه شجاعت فرماندهان در دوران دفاع ستودنی است، تشریح کرد: شجاعت فرماندهان در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر بود. یکی از رزمندگان با اشاره به شجاعت سردار شهید مهدی باکری در عملیات فتح‌المبین می‌گوید: «شب عملیات باید هفت ساعت راه می‌رفتیم تا به منطقه می‌رسیدیم و دشمن را غافلگیر می‌کردیم. حدود 6 ساعت راه رفته بودیم که یک دفعه متوجه شدیم راه را گم کرده‌ایم. به شدت مضطرب شده بودیم. با چند نفر به جلو رفتیم تا راه را پیدا کنیم. من متوجه شدم یک نفر از جلو می‌آید. با خود گفتم حتماً دشمن است. صدا زدم کیستی؟ گفت: من باکری هستم، فوراً به عقب برگرد و نیروها را بیاور. شاید کسی باور نمی‌کرد او جلوتر از ما رفته، دشمن را دور زده و آمده بود ما را هم ببرد. بعد به ما گفت: نترسید، همه نیروهای دشمن خواب هستند».


سنایی یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس باید بزرگواری و مروت در حال قدرت، بی‌اعتنایی به دنیا، شهادت‌طلبی رزمندگان در دفاع مقدس است؛ چنان که شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی از امتیازهای جبهه حق در برابر جبهه باطل بود. 


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: هفته دفاع مقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته